Programing2007. 2. 19. 17:07
─ BE HUMAN ─


I analyze and I verify and I quantify enough

나는 분석하고 증명하고 한정한다, 충분히

one hundred percentile no errors, no miss

100 퍼센트 오류는 없고 실수도 없다

I synchronize and I specialize and I classify so much

나는 일치시키고 특수화하고 분류한다, 너무 많이.

don't worry 'bout dreaming because I don't sleep

잠들지 않으니까 꿈에 대한 걱정은 없다


I wish I could at least 30 percent maybe 50 for pleasure

최소한 30퍼센트라도 그렇길 바래 50퍼센트라면 기꺼이.

then skip all the rest 

그리고 다른 건 다 놔두고


if I only was more human

내가 좀더 인간답기만 했다면


I would count every single second the rest of my life

내 남은 생의 모든 순간을 헤아리겠지

if I just could be more human

내가 좀더 인간다웠다면

I'd have so many little babies and maybe a wife

나는 아이들이 많았을 테고 아내도 있었겠지

I'd roll around the mud and have lots of fun

나는 즐거워 하며
진흙탕 속에서 뒹굴겠지

then when I was done build bubblebath towers and swim in the tub

그리고 난 후엔 목욕거품을 높이 쌓고서 욕조에 잠기겠지


sand castles on the beach frolic in the sea

해변의 모래성들, 바다에서의 물장난


get a broken knee be scared of the dark and I'd sing out of key

무릎이 깨지고 어둠을 두려워하며 엉뚱하게 노래부르겠지


cuss when I lost a fight kiss and reunite


싸움에서 지고는 저주를 퍼붓겠지 키스하고 화해하겠지

scratch a spider bite

거미에게 물린 곳을 긁적이고

be happy with wrinkles I got when I smiled

주름살이 생기도록 웃으며 행복해 하고

pet kittens til they purred maybe keep a bird

고양이들이 골골거릴 때까지 새를 잡아 두겠지

always keep my word


언제나 약속을 지킬거야.


 I'd cry at sad movies I'd laugh til it hurt

슬픈 영화에 울겠지배가 아플 때까지 웃겠지


I'd buy a big bike and ride by the lake

큰 자전거를 사서 호숫가를 달리겠지


 and I'd have lots of friends and I'd stay out late
그리고 친구도 많았을 거야 늦게까지 놀았을 거야


if I could just be more human

내가 그저 좀더 인간다웠다면

I would see every little thing with a gleam in my eye

온갖 조그만 것들을 눈을 빛내며 바라보았겠지


if only I was more human

내가 좀더 인간답기만 했다면

I'd embrace every single feeling that came in my life

살면서 오는 작은 감정 하나하나를 모두 껴안았을 거야


would I care and be forgiving?

나는 걱정하고 용서할까?

would I be sentimental and would I feel loneliness?

정에 약하고 외로움을 느낄까?

would I doubt and have misgivings?

의심하고 불안해 할까?

would I cause someone sorrow, too?

누군가를 슬프게도 할까?

would I know what to do?

뭘 해야 할지를 알까?

will I cry when it's all over?

모든 게 끝나면 나는 울게 될까?


when I die will I see heaven

내가 죽어 천국을 보았을 때

Posted by aspirinirony